I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle §
1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
Martion production, s.r.o.
IČ: 08279993
DIČ: CZ08279993
se sídlem: Nad Jezerkou 1275/5, Praha 4, 140 00
zapsané u Městského soudu Praha, oddíl C, vložka 316223
email: marta.prazakova@martion.cz, info@martion.cz
telefon: +420 777 715 955
www: www.martion.cz, www.martion-production.cz, www.martion-production.com,
www.martionwrraping.cz, www.martionwrapping.com, www.martion-folie.cz,
www.vysivkarna.com, www.czembroidery.cz, www.homeopathy4you.cz
(dále jen „prodávající“) - Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické
osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo
v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní
umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.retel.cz. - Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. - Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o službě a cenách - Informace o službě, včetně uvedení cen jednotlivé služby a hlavních vlastností jsou
uvedeny u jednotlivého popisu služby v katalogu internetového obchodu nebo jsou zaslány na
základě poptávky klienta mailem ve formě Cenové nabídky nebo Položkového rozpočtu.
Ceny služby jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a
nákladů za vrácení služby, jestliže tato služba ze své podstaty nemůže být vrácena obvyklou
cestou. Ceny služby zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetové
službě nebo dle platnosti Cenové nabídky. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní
smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
2. Veškerá prezentace služby umístěná v prostoru internetové služby www.martion.cz,
www.martion-production.cz, www.martion-production.com,
www.martionwrraping.cz, www.martionwrapping.com, www.martion-folie.cz,
www.vysivkarna.com, www.czembroidery.cz, www.homeopathy4you.cz
jsou informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně této
služby.
3. V internetové službě www.martion.cz, www.martion-production.cz, www.martion-
production.com, www.martionwrraping.cz, www.martionwrapping.com,
www.martion-folie.cz, www.vysivkarna.com, www.czembroidery.cz,
www.homeopathy4you.cz jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s
dodáním služby. Informace o nákladech spojených s dodáním služby uvedené v
internetovém službě www.martion.cz, www.martion-production.cz, www.martion-
production.com, www.martionwrraping.cz, www.martionwrapping.com,
www.martion-folie.cz, www.vysivkarna.com, www.czembroidery.cz,
www.homeopathy4you.cz platí pouze v případech, kdy je služba doručována v rámci
on-line prostředí.
- Případné slevy z kupní ceny služby nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se
prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy - Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory),
hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby. - Kupující provádí objednávku služby těmito způsoby:
prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v
internetovém obchodě,
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace
zasláním objednávky na maileovou adresu marta.prazakova@martion.cz nebo na
info@martion.cz. - Při zadávání objednávky si kupující vybere službu, počet kusů služby, způsob platby a
doručení. - Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do
objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko
ODESLAT OBJEDNÁVKU nebo na výše uvedené mailové adresy. Údaje uvedené v
objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je
vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že
se seznámil s těmito obchodními podmínkami. - Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení
objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je
automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní
podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím.
Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího. Neprodleně po
obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na
emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření
smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva
je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit,
zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se
považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena
potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu
uvedenu v těchto obchodních podmínkách. - Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku,
dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může
zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto
obchodních podmínkách. - V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny
zboží v internetovém obchodě nebo v zaslané Cenové nabídky nebo Položkovém rozpočtu,
nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu službu za tuto zcela
zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o
obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o
chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou
nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v
takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
IV. Zákaznický účet - Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující
přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět
objednávání služby. Kupující může objednávat služby také bez registrace. - Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání služby je kupující povinen uvádět
správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při
jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a
při objednávání služby jsou prodávajícím považovány za správné. - Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je
povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho
zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu
třetími osobami. - Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj
uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní
smlouvy nebo těchto obchodních podmínek. - Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména
s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř.
nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu služby a případné náklady spojené s dodáním služby dle kupní smlouvy může
kupující uhradit následujícími způsoby:
bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č.
Komerční banka
Číslo účtu CZK: 115-9967920297/0100
IBAN CZK: CZ74 0100 0001 1599 6792 0297
BIC/SWIFT CZK: KOMBCZPPXXX
Číslo účtu EUR: 123-979220297/0100
IBAN EUR: CZ97 0100 0001 2309 7922 0297
BIC/SWIFT EUR: KOMBCZPPXXX
bezhotovostně platební kartou
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány
- Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s
balením a dodáním služby ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se
dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním služby. - V případě platby převodem je kupní cena splatná před převzetím služby. V případě
bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy. - V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů
příslušného poskytovatele elektronických plateb.[S16] - Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň
je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku
pak nejpozději do 48 hodin - Služba je kupujícímu dodáno:
na emailovou adresu určenou kupujícím v objednávce
prostřednictvím sociálních sítí kupujícího nebo elektronickým předáním dle dohody
s kupujícím
na poštovní adresu určenou kupujícím v objednávce
9. Volba způsobu dodání se provádí po objednávání služby. - Náklady na dodání služby v závislosti na způsobu odeslání a převzetí služby jsou uvedeny
v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob
dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné
dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na
emailovou adresu kupujícího. Daňový doklad je přiložen k dodávané službě. - Kupující nabývá vlastnické právo ke službě zaplacením celé kupní ceny za službu, včetně
nákladů na dodání, nejdříve však převzetím služby.
VI. Odstoupení od smlouvy - Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel,
má právo od kupní smlouvy odstoupit. - Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
ode dne převzetí služby, - Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením
smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od
smlouvy,
o dodávce služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s
předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku. - Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o
odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy. - Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od
smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na
emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře. - Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu službu do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením služby
prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy služba nemůže být vrácena pro svou povahu
obvyklou cestou. - Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14
dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které
od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní
prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím
nevzniknou další náklady. - Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující službu předá nebo prokáže, že službu
prodávajícímu odevzdal. - Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu časové nouze či
nedostupnosti. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy
uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy
přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VII. Práva z vadného plnění - Prodávající odpovídá kupujícímu, že služba při převzetí nemá vady a neporušuje autorská
práva. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující službu převzal:
má služba vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s
ohledem na povahu služby a na základě reklamy jimi prováděné,
se služba hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se
služba tohoto druhu obvykle používá,
služba odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
je služba v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a služba vyhovuje
požadavkům právních předpisů.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
výměnu za novou službu,
opravu služby,
přiměřenou slevu z kupní ceny,
odstoupit od smlouvy. - Kupující má právo odstoupit od smlouvy:
pokud má služba podstatnou vadu,
pokud nemůže věc řádně užívat - Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření
smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto
porušení předvídala. - U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu
odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou
slevu z kupní ceny. - Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil.
Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady,
která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného porušení
smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy. - Není-li oprava nebo výměna služby možná, na základě odstoupení od smlouvy může
kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. - Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě služby věděl nebo ji sám
způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět. - Kupující nemůže reklamovat zlevněnou službu z důvodu, pro který je daná služba
zlevněna.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady
musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za
podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik
uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva
z vadného plnění) prodávajícímu. - Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl,
že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. - V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených
nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u
prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném
případě ho soud nemusí přiznat. - Volbu způsobu reklamace má kupující.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925,
§ 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele. - Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje
reklamační řád prodávajícího.
VIII. Doručování - Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat
prostřednictvím elektronické pošty. - Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto
obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou
adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Osobní údaje - Všechny informace, které při naší spolupráci uvedete, jsou důvěrné a budeme s nimi tak
zacházet. Pokud nám k tomu nedáte písemné svolení, údaje o vás nebudeme jiným způsobem
než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma emailové adresy, na kterou vám mohou být
zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud jej neodmítnete. Tato
sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv
jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, emailu nebo proklikem na odkaz v obchodním
sdělení) odhlásit. Emailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od
uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami. - Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních
údajů ZDE
X. Mimosoudní řešení sporů - K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká
obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové
adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím
a kupujícím z kupní smlouvy. - Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení
spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). - Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká
obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI. Závěrečná ustanovení - Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky.
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že
vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z
obecně závazných právních předpisů. - Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. - Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu,
včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a
prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové
stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího. - Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do
internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí
při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na
jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám
umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti
tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové
vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem. - Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku. - Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické
podobě a není přístupná. - Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek. - Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 30.9.2022